Psychologie prodeje nemovitostí

  • 0

Psychologie prodeje nemovitostí

Category : zpravodajství

Snažíte se prodat byt či dům, stále se vám nedaří a vy nevíte, v čem může být pomyslný zakopaný pes? Kromě nekonkurenceschopné ceny nemovitosti můžou být příčinou také nepovedené uspořádání jednotlivých interiérových prostorových částí, nepořádek či nevhodné světelné podmínky při focení dané nemovitosti.

Řešením shora uvedených neduhů je moderní realitní trend zvaný home staging. O co se tedy přesně jedná? Home staging vychází z anglického sousloví home, neboli domov, a staging, tedy členění. V praxi se jedná o druh specializované služby odborných firem či některých pokrokových realitních kanceláří, kdy cílem home stagingu je profesionálně připravit nemovitost k prodeji a tuto případně následně propagovat a inzerovat tak, aby se co možná nejrychleji prodala za nejvyšší možnou cenu. Dobře odvedený home staging zvyšuje atraktivitu nemovitosti pro potenciální zájemce a urychluje tak její prodej, případně pronájem.

Podstatou myšlenky home stagingu je příprava nemovitosti tak, aby byla tato co možná nejpřitažlivější a nejlákavější pro co nejširší okruh zájemců. Zvýšení zájmu o nemovitost je dosaženo finančně nenáročnými, avšak dobře mířenými zásahy v interiéru nemovitosti, případně i v jejím exteriéru. Nejedná se o bytový design a rekonstrukci nemovitostí, jak by se na první pohled mohlo zdát. Základem kouzla home stagingu je decentní úprava stávajícího stavu nemovitosti tak, aby tato lahodila oku klienta a vzbuzovala v něm dojem, že právě s touto konkrétní nemovitostí nemůže šlápnout vedle, jelikož již dle fotografií se bude jednat o nemovitost s pečlivým a důkladným majitelem, který se o svou domácnost jistě pečlivě staral.

Nutno říci, že boom v oblasti prodeje nemovitostí, který náš realitní trh zažíval okolo roku 2007 a který se v podstatě postaral o to, že se téměř samy prodávaly nemovitosti jakéhokoli stavu a vzhledu, je zřejmě nenávratně pryč. Proto je nutné, aby prodávaná nemovitost byla způsobilá kupujícího něčím zaujmout. Pokud vlastník nechce zapůsobit na případné zájemce enormně nízkou cenou, jeví se jako vhodný prostředek právě home staging, který zajistí vlastníkovi nemovitosti při minimalizaci nákladů maximální výsledek a zaručí mu přinejmenším mnohonásobně vyšší návštěvnost jeho inzerce.

A jak se vlastně prakticky home staging provádí?

Konkrétní praktiky a tipy jsou často utajované specializovanými firmami jako jejich obchodní tajemství, nicméně existují transparentní všeobecné zásady, které jsou nosnými pilíři tohoto směru a které jsou tak volně dostupné každému. Nemovitost je po zásahu home stagera čistá, uklizená, světlá a střídmě a logicky zařízená.

Důležité však je, aby neztratila charakter útulného domovského prostředí. Poměrně důležité je očištění prostoru od osobních předmětů a různých upomínkových suvenýrů z cest a dovolených, které by svědčily o vkusu jejich vlastníka. Případný zájemce tak není rušen psychologickými podněty z osobního života vlastníka a může tak plně rozvinout své představy o tom, jaké osobní věci z jeho života by jeho nové obydlí mohly zaplnit.

Službu home stagingu nabízí dnes řada firem, a to v různém rozsahu a odlišných cenových relacích. Firma vám v případě zájmu pomůže s nákupem vhodného vybavení a dekorace, se zajištěním řemeslníků, samotným provedením navrhovaných úprav, uskladnění přebytečných věcí, dále pak s finálním úklidem, aranžováním a focením nemovitosti. Podle rozsahu prací se značně liší i ceny, nicméně v celkovém součtu se jedná často o velmi výhodnou investici.

Kvalitní realitní makléř by měl základy home stagingu znát a před prohlídkou nemovitosti vlastníka vždy poučit.

 


Leave a Reply